maniqui:
> when I configured the OSCMPWIN, for the firs time,
> I didnt really know what was supposed to be filled
> into the option "Upload Password". I tried some
> passwords (osCommerce and FTP passwords) but,
> because I didnt know what was that option for, I
> didnt care about it. Then, reading the documentation
> about how to configure OSCPM I found this:
> Upload password Define the password to use when
> uploading the product images. This password will be
> set the first time you access the upload script and
> you can change it only if you already know the
> old password... How I do to reset the password?
Hola. Perdón por la tardanza en responder, creí que ya había respondido a esta pregunta, pero parece que fue en mi imaginación.
Primero que nada, por favor actualiza a la última versión (0.1.1.90) de OSCPMWin. Al desempacar el archivo .zip o al terminar el instalador, busca el archivo oscpm1_upload.php en el directorio /serverside. Cárgalo a tu servidor de web (en el directorio de OSCommerce, que suele llamarse "catalog") y pruébalo con tu navegador. Debe decir algo como esto:
Code:
ERROR PASSWORD MISMATCH
OSCommerce Product Manager, server-side script 0.1.5.
Entonces entra a la configuración de OSCPMWin y en la opción "Images URL" fíjate que apunte directamente al directorio de imágenes de OSCommerce. En la opción "Upload script URL" fíjate que diga el URL completo de donde probaste el script. En una instalación de OSCommerce normal, los dos URLs serían algo parecido a esto:
http://www.yourserver.com/catalog/images/ y
http://www.yourserver.com/catalog/oscpm1_upload.phpComo podrás ver ya no hay opción para la contraseña de carga de imágenes. La realidad es que era una mala idea. Con la nueva versión de OSCPMWin y el script PHP de carga que incluye ahora se utiliza la contraseña de la base de datos para autentificar al usuario. Y ahora, la contraseña nunca es enviada al hacer esa conexión de carga de imágenes, así que es mucho más seguro.
¿Y cómo borrar la contraseña anterior? Pues no hay necesidad porque (en un gran descuido) el código de autentificación no está en el script, así que acepta lo que sea como contraseña.
Por esa razón, esta versión (0.1.1.90) es una actualización de seguridad.
Así que, si aún tienes problemas para cargar las imágenes, de seguro es por otra causa. Si aún tienes problemas después de actualizar, no dudes en escribir en estos foros.
Saludos,
Mario A. Valdez-Ramirez.
Hi. Sorry for being late in answering, I thought I have already answered this question, but it seems I did it only in my imagination.
First, please upgrade to the latest version (0.1.1.90) of OSCPMWin. After unpacking the .zip file or when finishing the installer, look for the file oscpm1_upload.php in the directory /serverside. Upload it to your webserver (in the directory of OSCommerce, which usually is named "catalog") and test it with yout browser. It should display something like this:
Code:
ERROR PASSWORD MISMATCH
OSCommerce Product Manager, server-side script 0.1.5.
Then enter to the configuration of OSCPMWin and in the option "Images URL" check that it points directly to the images directory od OSCommerce. In the option "Upload script URL" check that it contains the full URL from where you tested the script. In a default OSCommerce setup, both URLs would look something like this:
http://www.yourserver.com/catalog/images/ and
http://www.yourserver.com/catalog/oscpm1_upload.php
As can see, there is no longer an option for a image-uploading password. That option was really a bad idea. With the new version of OSCPMwin and the included uploading PHP script, now we use the database password to authenticate the user. And now, the password is never sent when doing the image-uploading connection, so it is a lot safer.
And, how do you delete the old password? Well, there is no need for that because (as a big mistake) the authentication code is not in the script, so it accepts anything as password.
For this reason, this version (0.1.1.90) is a security update.
So, if you still have problems while uploading the images, surely is for another cause. If you still have problems after upgrading, don't hesitate to post to this forums.
Regards,
Mario A. Valdez-Ramirez.